جدیدترین مدل های ساعت مردانه و زنانه

۱ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰



انجام پایان نامه مدیریت

اولین قدم دانستن مفهوم پروپوزال است: طرح توصیه ی
قدم بعد کاربر د پروپوزال: به منظور معرفی پروژه ی یا دامنه ی کار بعضی ضروری است که شرحی از خود را در اختیار کارفرما یا موسسه مورد نظر قرار داد. در واقع پروپوزال شرحی از امکانات و اختیارات ماست. این طرح بر مبنای علاقه مندی پژوهشهای فردی متقاضی و مبتنی بر فرضیه های علمی استنتاجات تحقیقاتی است و فرد می تواند شاخه ی تحقیقی میزان سوابق کار قبلی نتایج حاصل را اعلام نماید .
نگارش پروپوزال: در نگارش پروپوزال سطح دانش مخاطب و نیز موقعیت آنان بایستی در نظر گرفته شود. چنانچه مخاطب پروپوزالی دانش کافی نباشد می بایست مطالب در آن به صورت غیر فنی و آسان آورده شود. استاندارد خاصی برای نگارش پروپوزال وجود ندارد لیکن فرمت های متداول متعددی وجود دارد و گاهی از سازمانها و موسسات آموزش ی فرمت های از پیش تعیین شده ای برای این کار دارند.
نحوه نگارش پروپوزال:
در نوشتن پروپوزال می بایست به نکات ذیل تذکر فرمایید:
- معرفی موضوعی که جهت انتها نامـه خود گزینش کرده اید
- شرح ارزش آن موضوع
- ذکر پ‍‍ژوهش هایی که در قدیم در این باره صورت گرفته
- نتایجی که فکر می کنـید از تحقیق خواهید گرفت
-راهنمای یاشیوه هایی که در پژوهش از آن ها بهره خواهید گرفت
- منشور و قالب بندی شکل پروپوزال بنا بر هدفی که از آن دارید و یا به مقتضای رشته تحصیلی شما
شکل بندی بنیادین آن، همیشه می بایست حاوی عنوان بندی ها بخش های زیر باشد :
1- موضوع تحقیق
ذیل این عنوان می بایست عنوان دقیق تحقیق را ذکر نمایید.
2- توضیح موضوع و ارزش آن
در این بخش باید جوانب موضوع، چگونگی رابطه آن با رشته ی تحصیلی مورد نظر و ارزش موضوع به لحاظ علمی کاربردی را توضیح فرمایید.
3- ادبیات تحقیق پژوهش های مرتبط
می بایست توضیح مختصری در مورد تحقیقاتی که پیش از شما روی این موضوع موارد نزدیک به آن انجام شده بدهید. در این بخش در واقع بایستی به ذکر پژوهش هایی بپردازید که شما قصد دارید یافته های آن ها را تکمیل و غلط ات آن ها را رفع یا نتایج آن ها را رد نمایید.
4- اهداف و فرضیه ها
در این قسمت به ذکر نتایجی بپردازید که فکر می کنـید از تحقیق می توانید بگیرید.
هدف , سمت حرکت و مقصود از تحقیق را شرح دهید.
5-آموزش ها وسائل های تحقیق

شرح دهید که در انجام پروژه از چهروش هایی سود برده اید و چه وسائل هایی را جهت رسیدن به اهداف تحقیق خواهید داشت.
6- منابع
فهرستی از منابعی که فکر می نمایید از آن ها استفاده خواهید نمود و به کار شما مرتبط است را به ترتیب نام مرتب کنـید .
نکات مهم
1- پروپوزال را با مساله شروع ننمایید ، بلکه عنوانی را در روی جلد بیاورید و بعد متن پروپوزال را بنویسید
2- نکات زیر را در مورد انتخاب و نگارش تیتر تحقیق رعایت نمایید :
الف) سعی نمایید موضوع روشن و آسان باشد.
ب ) عنوان پروژه را به صورت خلاصه ای جمع و جور از آن چه در ذهن دارید در نظر بگیرید. سعی کنـید با همان یک عبارت عنوان پروژه بتوانید منظور مهم تحقیق هدف هایتان را به خواننده منتقل کنـید . عنوان کار شما می بایست کاملاً معین کند که شما می خواهید چه چیز را در چه شرایطی بررسی نمایید.
پ ) در عبارت بندی عنوان پروژه دقت کنـید تا چیدمان آن طوری باشد که آن چه اصل موضوع تحقیق شماست از فرع آن قابل تشخیص باشد.
ت ) سعی کنـید کلمات اضافی را از عنوان پروژه حذف نمایید .
3- در رابطه با هدف تحقیق موضوعی که جهت مطالعه انتخاب کرده اید دقت کنـید که در رابطه کامل با باشند و در نوشتن پروپوزال سعی نمایید که این رابطه را به خوب ی نمایش دهید.
4- در زمینه ی چگونگی گزینش روش تحقیق نیز، وضع به همین ترتیب است. سعی نمایید مناسب ترین عملی ترین علمی ترینروش را جهت تحقیق انتخاب فرمایید.
5- پروپوزال را منظم با بخش بندی مناسب آماده بکنید . سعی نمایید مرز بین عنوان ها معین و مطالب را بر روی 1 روی کاغذ A4 تایپ نمایید.
6- اندازه پروپوزال بایستی برای دوره های کارشناسی ابیشتر شدن حداقل 5 صفحه و جهت دکتری حداقل 8 صفحه باشد. در این بین حداقل صفحه به ادبیات تحقیق و حداقل صفحه به منابع تحقیق اختصاص سعی نمایید از منابع و به روز استفاده بکنید تمام ی منابع پروژه فارسی زبان نباشند. نیز چنین توجه بکنید فونت استاندارد جهت پروپوزال با سایز 12 است .
7- از نوشتن موارد اضافه در پروپوزال ، مثل پیش گفتار مقدمه عرض ارادت برای استاد راهنما و غیره ، خود داری کنـید .
8- درباره نگارش انگلیسی درباره متن پروپوزال با یک مترجم یا کسی که انگلیسی ادبی را به بهتر ی می داند مشاوره نمایید. متن پروپوزال بایستی به لحاظ علمی ادبی هیچ غلطی نداشته باشد.
9- پروپوزال با جدیت آماده بکنید جدی بگیرید! ارزیابی بررسی علمی شما در واقع تنها از طریق پروپوزال است . پس تمام تلاش و دانش خود را برای تنظیم دقیق آن به کار بندید

  • سهراب علی نیا